25 okt 2017 16.00 - 19.00
Omschrijving

Hoe draagt gepersonaliseerd leren bij aan het leren van de leerling en hoe blijven wij als docenten daar oplossingsgericht in denken en handelen? Eén van de voorwaarden van gepersonaliseerd leren is het creëren van een veilige leeromgeving. Hoe doe je dat met zoveel verschillen tussen leerlingen?
In deze verdiepende workshop bouwen we voort op de basisprincipes van het creëren van een veilige en uitdagende leeromgeving. In deze omgeving besteedt de leraar actief aandacht aan verschillen binnen de groep. Aan de hand van onderliggende theorieën ligt het accent ligt op de eigen houding en vaardigheden van jou als docent. Die zorgen voor aansluiting op en afstemming van de diverse ondersteuningsbehoeften van leerlingen op alle niveaus van het onderwijs. Doe nieuwe verfrissende inzichten op!

Onderdelen

Masterclass Help! Ze zijn allemaal anders

25 okt 2017 16.00 - 19.00
Locatie
Centraal Bureau Quadraam
Werkvormen
volgt
Punten
180
Doelgroep
docenten
Deelnemers
Minimaal 8 tot maximaal 24 deelnemers.
Leerdoelen
Je weet meer van activerende werkvormen en differentiatie.
Je krijgt inzicht in de eigen mogelijkheden met stappen in omgaan met verschillen.
Je doet ervaring op met actief leren in een veilige leeromgeving op basis van relevante theorieen.
Je kunt kritisch kijken naar je eigen rol in het realiseren van een veilige leeromgeving voor alle leerlingen in de groep.
Extra informatie

**Voor een goede organisatie is aanmelden verplicht, niet alleen wordt er rekening gehouden met de catering en het trainingsmateriaal. Sommige Qtimes hebben een maximum aantal deelnemers dat mee kan doen. Wanneer we dus geen aanmelding van je ontvangen, kun je helaas ook niet meedoen! **

Georganiseerd door

VOC Uitvoerings...
Angeline van der Kamp MA is docent Master EN, onderzoekebegeleider en onderwijsconsultant bij Fontys Opleidingen Speciale Onderwijszorg. Haar expertise ligt binnen de domeinen begeleiden, gedrag en omgaan met verschillen binnen Passend Onderwijs. Zij verzorgt workshops en Masterclasses op (internationale) conferenties en studiedagen. Terugkerende thema’s zijn samen actief leren, oplossingsgericht werken, veranderingsprocessen en school- team- en onderwijsontwikkeling. Daarnaast is zij coordinatorj internationalisering binnen en buiten het curriculum van de Master EN.